РУС БЕЛ ENG

Формы і змест работы музея

Формы і змест работы музея

 

Асноўныя формы работы музея

  • папаўненне фондаў музея шляхам арганізацыі пошукавай дзейнасці і паходаў школьнікаў;
  • наладжвання перапіскі і асабістых кантактаў з рознымі арганізацыямі і асобамі;
  • усталяванне сувязі з іншымі дзяржаўнымі і школьнымі музеямі;
  • вывучэнне сабранага матэрыялу, яго ўлік і захоўванне;
  • стварэнне і захоўванне экспазіцый, стацыянарных і перасоўных выстаў;
  • правядзенне экскурсій для навучэнцаў і настаўнікаў, бацькоў, ветэранаў, работнікаў прадпрыемстваў і ўстаноў;
  • выкарыстанне музейных матэрыялаў у навучальным працэсе.
  •  

Асноўныя напрамкі пошукавай работы музея  

      Асноўная праца краязнаўцаў звязана з вывучэннем жыццядзейнасці нашых аднавяскоўцаў. 

Акрамя гэтага краязнаўцы займаюцца:

• Вывучэннем жыцця і дзейнасці вядомых людзей нашага краю;

• Вывучэннем мясцовых абрадаў і традыцый;

• Вывучэннем гісторыі развіцця Залескага с/с, жыцця аднавяскоўцаў ў розныя перыяды;

• Зборам матэрыялаў па гісторыі аграгарадка Залессе ў гады Вялікай Айчыннай вайны, вывучэнне баявога шляху ветэранаў-аднавяскоўцаў;

• Стварэннем «Летапісу гісторыі ўстановы адукацыі».

 

Віды вучэбнай і пазакласнай работы ў музеі

  • аглядная экскурсія ў музеі;
  • тэматычная экскурсія ў музеі;
  • аглядныя і тэматычныя лекцыі;
  • заняткі аб'яднання а інтарэсах "Юныя экскурсаводы";
  • правядзенне агульнашкольных мерапрыемстваў, класных гадзін, інфармацыйных гадзін;
  • правядзенне мультымедыйных урокаў;
  • падрыхтоўка рэфератаў вучнямі на аснове самастойнай працы ў музеі;
  • выкарыстанне музейных прадметаў у якасці навучальных дапаможнікаў на ўроку.

 

Методыка збору матэрыялаў

 

  1. супрацоўніцтва з архівам;
  2. гісторыка-краязнаўчым музеем г.Смаргонь;
  3. праца з літаратурай па абраных напрамках;
  4. сустрэчы з роднымі ветэранаў, старажыламі;
  5. анкетаванне і інтэрв'юіраванне аднавяскоўцаў;
  6. стварэнне фотатэкі.

    У фондах музея знаходзяцца розныя матэрыялы пра жыццё і дзейнасць аднавяскоўцаў: фатаграфіі, лісты, успаміны, зборнікі ўспамінаў, газетныя артыкулы ХХ ст.

  Па ваеннай гісторыі сабраны матэрыялы аб аднавяскоўцах, якія змагаліся на франтах Вялікай Айчыннай вайны (фатаграфіі, анкетныя дадзеныя, ўзнагароды). Больш падрабязна →

  Гісторыя школы ўзнаўляе карціну шматгадовай яе дзейнасці: асноўныя вехі станаўлення і развіцця; настаўнікі, якія маюць ўзнагароды, настаўнікі-пенсіянеры; выпускнікі і іх лёсу; юбілейныя выпускі; дасягнення школы. Больш падрабязна →

     У 2013 годзе пачалася ўзмоцненая праца па рэканструкцыі музея. Была абноўлена музейная мэбля і экспазіцыя музея.

Важнае месца ў краязнаўчым адукацыі займае даследчая работа вучняў, якая абуджае цікавасць да мінулага, самастойнасць мыслення, пачуццё адказнасці за праведзеную працу. Даследчая пазіцыя школьнікаў спрыяе фармаванню імкнення да творчасці і здольнасці крытычнага ўспрымання фактаў, уменні іх інтэрпрэтаваць. Такая праца дазволіць навучэнцам пад кіраўніцтвам настаўніка ўнесці свой, хай і невялікі, але рэальны ўклад у развіццё рэгіянальнай гісторыі, убачыць спецыфіку гістарычнага, сацыялагічнага і іншых відаў даследаванні і, верагодна, галоўнае - атрымаць вопыт сапраўды даследчай дзейнасці ва ўсім спектры яе спецыфікі, цяжкасцяў, радасцяў, асаблівасцяў. Навучэнцы набываюць пэўны набор ведаў, уменняў і навыкаў, якія спатрэбяцца ім у будучым дарослым жыцці.

Form and content of the museum

The main forms of museum work

· replenishment of the museum by organizing search activities and school trips;

· establishing correspondence and personal contacts with various organizations and persons;

· establishing communication with other state and school museums;

· study of the collected material, its registration and storage;

· creation and storage of exhibits, permanent and mobile exhibitions;

· excursions for students and teachers, parents, veterans, workers of enterprises and institutions;

· the use of museum materials in the educational process.

 

The main directions of the museum search work

    The main work of local historians associated with the study of life of our fellow villagers. In addition, historians engaged:

· The study of the life and work of famous people of our region;

· The study of local customs and traditions;

· The study of the history of Zaleski village council, fellow-villagers living in different periods;

· Collection of the materials on the history of agrotown Zalesse during the Great Patriotic War, the study of the military way fellow-villagers veterans;

· The creation of "Annals of the history of education institution".

 

Types of educational and extracurricular activities at the museum

· Museum excursion;

· Thematic museum excursion;

· General and thematic lectures;

· Occupations "Young tour guides" club;

· Holding school-wide events, classroom hours, information hours;

· Holding multimedia lessons;

· Preparing students essays on the basis of independent work in the museum;

 

Methods of collecting materials

1. cooperation with the archive;

2. cooperation with the local history Smorgon museum;

3. work with the literature on selected areas;

4. meeting with the relatives of veterans, the old-timers;

5. questionnaires and interviews with villagers;

6. creation of photo library.

      There are a lot of various materials about the life and work of the villagers: photos, letters, memoirs, collections of memoirs, newspaper articles of the twentieth century in the museum.

According to the military history collected materials about the fellow-villagers who fought on the fronts of the Great Patriotic War (photos, personal data, rewards). Read more →

     School history paints a picture of many years of its activity: the major milestones of formation and development; teachers who have won awards, a retired teacher; graduates and their fate; school achievement. Read more →

     In 2013 it began intensive work on the reconstruction of the museum. It was updated furniture and museum exposition of the museum.

     An important place in regional education students engaged in research work, which arouses interest in the past, independent thinking, and a sense of responsibility for their work. Student’s research position contributes to a desire for creativity and the ability of critical perception of the facts, the ability to interpret them. This work will allow students under the guidance of teachers to make their own, albeit small, but real contribution to the development of regional history, see the specifics of the historical, sociological and other studies, and probably most importantly - gain experience really research activities across the entire spectrum of its specificity, difficulties joys features. Students get a specific set of knowledge and skills that will be useful in their future adult life.

Основные формы работы в музее

экскурсии;

пополнение фондов музея;

тематические вечеринки;

викторины;

встречи с знаменитыми земляками,ветеранами ВОВ и труда, выпускниками;

музейные уроки;

пополнение фондов музея путем организации поисковой деятельности и походов школьников;

налаживания переписки и личных контактов с различными организациями и лицами;

установление связи с другими государственными и школьными музеями;

изучение собранного материала, его учет и хранение;

создание и хранение экспозиций, стационарных и передвижных выставок;

проведение экскурсий для учащихся и учителей, родителей, ветеранов, работников предприятий и учреждений;

использование музейных материалов в учебном процессе.

 

Основные направления поисковой работы музея  

     Основная работа краеведов связана с изучением жизнедеятельности наших односельчан. Кроме этого краеведы занимаются:

* Изучением жизни и деятельности известных людей нашего края;

* Изучением местных обрядов и традиций;

* Изучением истории развития Залесского с / С, жизни односельчан в разные периоды;

* Сбором материалов по истории агрогородка Залесье в годы Великой Отечественной войны, изучение боевого пути ветеранов - односельчан;

* Созданием "летописи истории учреждения образования"»

 

Виды учебной и внеклассной работы в музее

обзорная экскурсия в музее;

тематическая экскурсия в музее;

обзорные и тематические лекции;

занятия объединения а интересах "Юные экскурсоводы";

проведение общешкольных мероприятий, классных часов, информационных часов;

проведение мультимедийных уроков;

подготовка рефератов учениками на основе самостоятельной работы в музее;

использование музейных предметов в качестве учебных пособий на уроке.

 

Методика сбора материалов

сотрудничество с архивом;

историко-краеведческим музеем г. Сморгонь;

работа с литературой по выбранным направлениям;

встречи с родными ветеранов, старожилами;

анкетирование и интервьюирование односельчан;

создание фототеки.

    В фондах музея находятся различные материалы о жизни и деятельности односельчан: фотографии, письма, воспоминания, сборники воспоминаний, газетные статьи ХХ в.

    По военной истории собраны материалы о односельчанах, сражавшихся на фронтах Великой Отечественной войны (фотографии, анкетные данные, награды). 

    История школы воссоздает картину многолетней ее деятельности: основные веки становления и развития; учителя, имеющие награды, учителя-пенсионеры; выпускники и их судьбы; юбилейные выпуски; достижения школы. 

    В 2013 году началась усиленная работа по реконструкции музея. Была обновлена музейная мебель и экспозиция музея.

Важное место в краеведческом образовании занимает исследовательская работа учащихся, которая пробуждает интерес к прошлому, самостоятельность мышления, чувство ответственности за проделанную работу. Исследовательская позиция школьников способствует формированию стремления к творчеству и способности критического восприятия фактов, умения их интерпретировать. Такая работа позволит учащимся под руководством учителя внести свой, пусть и небольшой, но реальный вклад в развитие региональной истории, увидеть специфику исторического, социологического и других видов исследования и, вероятно, главное - получить опыт действительно исследовательской деятельности во всем спектре ее специфики, трудностей, радостей, особенностей. Учащиеся приобретают определенный набор знаний, умений и навыков, которые пригодятся им в будущей взрослой жизни.

 
свернуть